Opis: DODATEK DO OLEJU MILITEC-1/MOTOR-LIFE 250ML USZLACHETNIACZ PLAST Sklep: MotoBajery.pl-akcesoria i kosmetyki motoryzacyjne MOTOR-LIFE® - molekularna ochrona metalu
Do stosowania w motoryzacji
MOTOR-LIFE
jest najwyższej światowej klasy uszlachetniaczem metalu sprawdzonym na
trasach rajdowych oraz w codziennej eksploatacji silników, skrzyń
biegów, dyferencjałów i innych podzespołów mechanicznych. MOTOR-LIFE
nie zawiera teflonu, czyli PTFE, cząsteczek ołowiu, kulek miedzi i
innych cząstek stałych. Tym samym nie zachodzi ryzyko zapychania filtrów
i kanałów olejowych, a także nie ma problemów z odprowadzaniem ciepła.
MOTOR-LIFE
zmieszany z dowolnym olejem silnikowym lub przekładniowym, syntetycznym
bądź mineralnym, działa bezpośrednio na metal na poziomie molekularnym.
MOTOR-LIFE
modyfikuje właściwości powierzchni trących i zdecydowanie zwiększa
trwałość warstwy granicznej (smarnej) na powierzchni metali
podlegających tarciu. Zwiększona warstwa graniczna jest trwała, odporna
na działanie wysokich temperatur oraz obciążeń mechanicznych i redukuje
znacznie współczynnik tarcia. Motor-Life jest więc uszlachetniaczem
metalu, a nie tradycyjnym dodatkiem do oleju. Olej jest tylko i
wyłącznie nośnikiem preparatu. Dodatkowym walorem preparatu jest
zapobieganie tzw. suchym startom. Jest dowiedzione, że w trakcie
rozruchu zimnego silnika ulega on przyspieszonemu zużyciu, ponieważ
przez pewien czas pracuje z przewagą tarcia suchego. Uszlachetniacz
metalu MOTOR-LIFE pozostawia na częściach zimnego
silnika zwiększoną warstwę graniczną. Start silnika następuje z poziomu
tej warstwy, a więc nie zachodzi zjawisko startu suchego. Dla silnika ma
to kapitalne znaczenie, skoro przyjmuje się że rozruch zimnego silnika
znaczy tele, co przejechanie 300 - 400 km. Zjawisko startu suchego
występuje w każdym silniku nie zawierającym uszlachetniacza metalu. W
silniku, skrzyni biegów i innych podzespołach samochodu taki środek ma
ogromną rolę do spełnienia, ponieważ elementów trących poddanych
obciążeniom, pracujących początkowo w niskiej a później w wysokiej
temperaturze, jest bardzo wiele.
W rajdach największe problemy sprawia utrzymanie sprawności turbosprężarki (obroty rzędu 100'000/min). MOTOR-LIFE stosowany w najtrudniejszych warunkach rajdowych, przy ekstremalnych obciążeniach sprawia, że praca turbiny jest niezawodna.
Doskonałe efekty uzyskuje się dolewając MOTOR-LIFE
do oleju napędowego. Skutek jest natychmiasto zauważalny w postaci
lepszej dynamiki i łatwiejszego uruchamiania zimnego silnika. Praca
pompy wtryskowej i wtrysków jest doskonalsza.
Bardzo dobre rezultaty uzyskuje się stosując MOTOR-LIFE
także w innych podzespołach, w których występuje tarcie i temperatura,
takich jak: skrzynia biegów, tylny i przedni dyferencjał, wspomaganie
układu kierowniczego oraz klimatyzacja.
MOTOR-LIFE zmniejsza tarcie, zwiększa żywotność części, zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa moc silnika.
MOTOR-LIFE to dynamika i oszczędność.
WARTO WIEDZIEĆ !!!
MOTOR-LIFE
przeznaczony jest do silników benzynowych i wysokoprężnych, skrzyń
biegów, przekładni oraz innych mechanizmów, między którymi występuje
zjawisko tarcia.
MOTOR-LIFE nie zmienia plastycznych właściwości metalu, można więc metal poddawać dalszej obróbce.
Dzięki swym znakomitym właściwościom został zaadoptowany dla potrzeb przemysłu i sportu motorowego.
MOTOR-LIFE
jest mieszalny ze wszystkimi olejami silnikowymi i przekładniowymi,
olejami syntetycznymi i mineralnymi, płynami hydraulicznymi, olejem
napędowym, etyliną oraz smarami. Oleje należy wymieniać zgodnie z
instrukcją obsługi.
MOTOR-LIFE działa natychmiast po zastosowaniu
Jest
zalecany do: samochodów, motocykli, samolotów, łodzi motorowych, maszyn
i urządzeń z napędem spalinowym, elektrycznym, pneumatycznym, agregatów
chłodniczych - klimatyzacji. Można go używać do nowych i mocno
wyeksploatowanych silników (również dwusuwowych) i innych mechanizmów
bez względu na stopień zużycia).
MOTOR-LIFE aplikujemy do silnika przez wlew olejowy w odpowiednich (podanych w instrukcji) porcjach.
Jeżeli
wcześniej do skrzyni biegów lub silnika był stosowany dodatek olejowy,
np teflonowy, lub z dodatkiem miedzi lub ołowiu - należy wymienić olej i
filtr oleju - i wlać MOTOR-LIFE
Temperatura silnika i oleju z którym mieszany jest MOTOR-LIFE nie ma znaczenia.
MOTOR-LIFE
wstrzyknięty pod osłoną gumową tłoczka hamulcowego (która zabezpiecza
tłoczek przed dostaniem się wody i innych zanieczyszceń) zapobiega jego
blokowaniu i korozji.
MOTOR-LIFE
jest nadzwyczaj skuteczny po wlaniu do oleju napędowego w ilości 250 ml
na 50 litrów paliwa, posmarowane wówczas będą wszystkie newralgiczne
części pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Po 15000 km przebiegu ponownie
dolać MOTOR-LIFE do oleju napędowego.
Szczególnie zalecane jest dolewanie MOTOR-LIFE
w ilości 250 ml na 50 litrów benzyny w samochodach z wtryskiem paliwa i
w samochodach posiadających instalację gazową. Po 15000 km przebiegu
ponownie ponownie dolać MOTOR-LIFE do benzyny.
W przypadku silników dwusuwowych MOTOR-LIFE dodawać w proporcji 50 ml na 1 litr oleju, który później będzie zmieszany z benzyną.
Doskonałe efekty uzysuje się stosując MOTOR-LIFE przy obróbce skrawaniem, podczas gwintowania, toczenia, itp.
MOTOR-LIFE można wlewać do silnika w każdym czasie, bez względu na stopień zużycia oleju znajdującego się w silniku.
Przy dynamicznej, sportowej jeździe należy wlewać MOTOR-LIFE do silnika przy każdej wymianie oleju.
Przy zwykłej eksploatacji pojazdu wlewać do silnika co 20000 km.
Do skrzyń biegów, dyferencjałów, przekładni kierowniczych stosować co 40000 km.
Dozowanie (średnio 50 ml na 1 litr oleju). Podane poniżej propozycje dotyczą warunków europejskich.
silniki benzynowe - 50 ml na 1 litr oleju
silniki wysokoprężne (diesel)- 70 ml na 1 litr oleju
manualne skrzynie biegów - 50 ml na 1 litr oleju
automatyczne skrzynie biegów - 250 ml na całą skrzynię
dyferencjały samochodów osobowych - 50 ml na 1 litr oleju
przekładnie kierownicze - 50 ml na 1 litr oleju
klimatyzacje (samochody osobowe) - 50 ml na całą instalację
Wlanie większej dawki od zalecanej nie ma żadnych skutków negatywnych
(w sporcie motorowym zalecane jest podwojenie dawki).
UWAGA :
MOTOR-LIFE nie jest olejem. Chcąc sprawdzić autentyczność produktu, należy wlać niewielką jego ilość do wody.
Motor-Life wlany do wody opada na dno,
ponieważ jego ciężar właściwy jest większy od ciężaru właściwego wody.
Natomiast każdy olej wlany do wody pływa po jej powierzchni. |