ELF PERFORMANCE SUPER D 15W40
to bardzo wysokiej jakości, nowoczesny, wielosezonowy mineralny olej
silnikowy składający się ze specjalnie dobranych mineralnych olejów
bazowych i wyselekcjonowanych dodatków uszlachetniających.
ELF PERFORMANCE SUPER D 15W40 spełnia, a nawet przewyższa wymagania następujących norm:
ACEA 96 E2API CG-4 / SJ
MERCEDES BENZ arkusz 228.1
MAN MAN 271
VOLVO VDS
MTU Typ 1
ZASTOSOWANIE
ELF PERFORMANCE SUPER D 15W40
jest zalecany głównie do mocno obciążonych silników wysokoprężnych
z/bez turbosprężarką (również wyposażoną chłodnicę międzystopniową
ładunku — „intercooler”) pracujących w samochodach ciężarowych, sprzęcie
budowlanym oraz w autobusach, w najcięższych warunkach. Jest to olej,
który można również stosować do niewysilonych silników wysokoprężnych i
benzynowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych.
ELF PERFORMANCE SUPER D 15W40
jest olejem wielosezonowym (klasa lepkości SAE 15W-40) pozwala na
stosowanie go w ciągu całego roku, w każdych warunkach klimatycznych.
WŁAŚCIWOŚCI
ELF PERFORMANCE SUPER D 15W40 posiada:
dobrą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z
odpowiednio dobranymi dodatkami antyzużyciowymi zapewnia: łatwy rozruch
silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem
współpracujących jego części, szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury
pracy oraz zmniejszenie zużycia paliwa,
wysoką wartość liczby zasadowej (TBN) świadczącą o zdolności do
neutralizacji kwasów powstających w wyniku spalania paliwa z wysoką
zawartością siarki,
wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w
wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach
i pod dużym obciążeniem,
dobrą stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z
doskonałymi właściwościami myjąco-dyspergującymi ogranicza powstawanie
laków, nagarów, osadów i szlamów, mogących zanieczyścić wewnętrzne
powierzchnie silnika zakłócając w ten sposób jego pracę i doprowadzając w
szybkim tempie do jego zatarcia,
wysoką odporność na ścinanie polimerów zapewnia stabilność lepkości oleju nawet przy długich okresach międzyobsługowych,
niską lotność, co zmniejszaj zużycie oleju w silniku,
całkowitą neutralność w stosunku do powszechnie stosowanych uszczelek,
doskonałe własności antykorozyjne i antypienne.